Offerte aanvragen

Do’s en Dont’s bij het maken van een animatie

Door 27 juli 20192D animatie, Animatie

Do’s en Dont’s bij het maken van een animatie

Wat moet je doen en wat niet?

Wil jij graag een animatie laten maken? Goed idee! Met een animatie kun je namelijk alles, zelfs de meest ingewikkelde boodschap, heel gemakkelijk uitleggen. En geheel in de stijl die je wilt, omdat je alles kan bedenken: van het verhaal tot de kleuren tot de personages tot de vormgeving. Je boodschap wordt binnen 60 tot 90 seconden duidelijk gemaakt. Natuurlijk sta je hier niet alleen in: wij helpen je van begin tot eind met alle fases van het productieproces. Maar wat moet je vooral doen en, nog belangrijker, wat moet je niet doen als je een animatie laat maken? Wij zetten do’s en don’s voor jou op een rijtje.

Wat moet je doen en wat niet?

Wil jij graag een animatie laten maken? Goed idee! Met een animatie kun je namelijk alles, zelfs de meest ingewikkelde boodschap, heel gemakkelijk uitleggen. En geheel in de stijl die je wilt, omdat je alles kan bedenken: van het verhaal tot de kleuren tot de personages tot de vormgeving. Je boodschap wordt binnen 60 tot 90 seconden duidelijk gemaakt. Natuurlijk sta je hier niet alleen in: wij helpen je van begin tot eind met alle fases van het productieproces. Maar wat moet je vooral doen en, nog belangrijker, wat moet je niet doen als je een animatie laat maken? Wij zetten do’s en don’s voor jou op een rijtje.

Data Valley has developed an innovative and modular data centre that responds to current and future needs and requirements regarding your data: the DataCube®

DO'S

Wat moet je nou vooral wél doen als je een animatie laat maken?

  • Vertel een verhaal! Je wilt informatie overbrengen, maar dan wel op een aantrekkelijke manier. Een goede copywriter gaat met jouw informatie aan de slag en zet deze om in een goed lopend verhaal.
  • Kies voor een eigen stijl. Een groot onderdeel van al het online verkeer bestaat uit video. Je valt daarom niet meer op met een dertien-in-een-dozijn animatie. Realiseer je dat online bezoekers verrast willen worden met opvallende content. Zorg daar dan ook voor.
  • Denk na over waar je je animatie gaat plaatsen. Het is hartstikke leuk dat je een animatie laat maken, maar hij moet ook gezien worden. Jouw doelgroep bevindt zich niet overal, dus het is goed om te weten waar je ze kunt vinden. Videomarketing is key dus.
  • Hou het kort! Je wilt graag veel vertellen, maar prop niet alle informatie in één animatie. De spanningsboog van jouw doelgroep is nu eenmaal kort. Wij adviseren je bij het opstellen van je boodschap, dus neem ons advies dan ook ter harte.
  • Ga voor sound! Goede audio is belangrijk. Combineer je een unieke voice-over met professioneel sound design. Voeg dus extra sound effects toe om jouw animatie tot leven te brengen. Hierdoor ervaart jouw doelgroep de animatie nóg beter en worden zij geprikkeld.
  • Val op! Pak uit met je animatie! Vraag ons om een uniek concept met aansprekende visuals. Durf los te laten en laat ons jou verrassen!
  • Vertel een verhaal! Je wilt informatie overbrengen, maar dan wel op een aantrekkelijke manier. Een goede copywriter gaat met jouw informatie aan de slag en zet deze om in een goed lopend verhaal.
  • Kies voor een eigen stijl. Een groot onderdeel van al het online verkeer bestaat uit video. Je valt daarom niet meer op met een dertien-in-een-dozijn animatie. Realiseer je dat online bezoekers verrast willen worden met opvallende content. Zorg daar dan ook voor.
  • Denk na over waar je je animatie gaat plaatsen. Het is hartstikke leuk dat je een animatie laat maken, maar hij moet ook gezien worden. Jouw doelgroep bevindt zich niet overal, dus het is goed om te weten waar je ze kunt vinden. Videomarketing is key dus.
  • Hou het kort! Je wilt graag veel vertellen, maar prop niet alle informatie in één animatie. De spanningsboog van jouw doelgroep is nu eenmaal kort. Wij adviseren je bij het opstellen van je boodschap, dus neem ons advies dan ook ter harte.
  • Ga voor sound! Goede audio is belangrijk. Combineer je een unieke voice-over met professioneel sound design. Voeg dus extra sound effects toe om jouw animatie tot leven te brengen. Hierdoor ervaart jouw doelgroep de animatie nóg beter en worden zij geprikkeld.
  • Val op! Pak uit met je animatie! Vraag ons om een uniek concept met aansprekende visuals. Durf los te laten en laat ons jou verrassen!

INSPIRATIE NODIG?

Heb jij wat inspiratie nodig om van start te gaan?

Bekijk onze voorbeelden

DONT'S

Wat moet je nu níét doen bij het laten maken van een animatie?

  • Wil je serieus genomen worden? Waarom wil je dan een cartooneske stijl? Laat je adviseren over de juiste stijl.
  • Denk vooraf niet teveel na over het script en de stijl. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Je komt samen tot de beste oplossingen, dus spar met ons!
  • Maak geen overhaaste keuzes. Denk vooraf na over je doel. Behaal jij met het maken van een animatie wel het doel wat je voor ogen hebt? Laat je dan ook goed adviseren door ons.
  • Houd je budget niet geheim. Als je vooraf je budget communiceert, kan onze studio een geschikte stijl ontwikkelen. Dat scheelt tijd, en tijd kost geld.
  • Lever geen foto’s, afbeeldingen en logo’s met een lage resolutie aan. Een te lage resolutie doet afbreuk aan de gehele kwaliteit.

DONT'S

Wat moet je nu níét doen bij het laten maken van een animatie?

  • Wil je serieus genomen worden? Waarom wil je dan een cartooneske stijl? Laat je adviseren over de juiste stijl.
  • Denk vooraf niet teveel na over het script en de stijl. Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Je komt samen tot de beste oplossingen, dus spar met ons!
  • Maak geen overhaaste keuzes. Denk vooraf na over je doel. Behaal jij met het maken van een animatie wel het doel wat je voor ogen hebt? Laat je dan ook goed adviseren door ons.
  • Houd je budget niet geheim. Als je vooraf je budget communiceert, kan onze studio een geschikte stijl ontwikkelen. Dat scheelt tijd, en tijd kost geld.
  • Lever geen foto’s, afbeeldingen en logo’s met een lage resolutie aan. Een te lage resolutie doet afbreuk aan de gehele kwaliteit.

Het traject

Door middel van animatie wordt jouw boodschap binnen 1 minuut helder aan de beoogde doelgroep. We doen dit door jouw verhaal op een effectieve en eenvoudige manier weer te geven. Hierbij maken we gebruik van de kracht van beeld, tekst en geluid om informatie met veel impact over te brengen. Hiermee prikkelen wij de kijker. Om de kijker te prikkelen, is ons uitgangspunt jouw verhaal. En daarom hebben wij input van jou over jouw bedrijf, huisstijl en doelgroep nodig.

Oke, dus je hebt nu wat tips en tricks gekregen voor het laten maken van een animatie. Maar hoe ziet nu het hele traject eruit? Ook dat kunnen wij je vertellen. Klik hier voor het animatie traject!

Bekijk ons traject
Diversity - Video en Animatie Agency

Het traject

Door middel van animatie wordt jouw boodschap binnen 1 minuut helder aan de beoogde doelgroep. We doen dit door jouw verhaal op een effectieve en eenvoudige manier weer te geven. Hierbij maken we gebruik van de kracht van beeld, tekst en geluid om informatie met veel impact over te brengen. Hiermee prikkelen wij de kijker. Om de kijker te prikkelen, is ons uitgangspunt jouw verhaal. En daarom hebben wij input van jou over jouw bedrijf, huisstijl en doelgroep nodig.

Oke, dus je hebt nu wat tips en tricks gekregen voor het laten maken van een animatie. Maar hoe ziet nu het hele traject eruit? Ook dat kunnen wij je vertellen. Klik hier voor het animatie traject!

Bekijk ons traject